ابر آروند

محتوای همیشه سبز

محتوای سبز مثل درختی است که در تمام فصل‌ها سبز می‌ماند و با گذر زمان و تغییر فصل‌ها زرد و بی ثمر نمی‌شود، یعنی این محتوا در تمام زمان‌ها قابل استفاده و مفید است، هیچگاه قدیمی و تاریخ ‌گذشته نمی‌شود و مطالعه‌ی آن در هر زمانی می‌تواند نیازی از کاربر را رفع کند یا به سؤالی از او پاسخ بدهد

ابر آروند
محتوای همیشه سبز

محتوای سبز چیست؟

محتوای سبز مثل درختی است که در تمام فصل‌ها سبز می‌ماند و با گذر زمان و تغییر فصل‌ها زرد و بی ثمر نمی‌شود، یعنی این محتوا در تمام زمان‌ها قابل استفاده و مفید است، هیچگاه قدیمی و تاریخ ‌گذشته نمی‌شود و مطالعه‌ی آن در هر زمانی می‌تواند نیازی از کاربر را رفع کند یا به سؤالی از او پاسخ بدهد.محتوای سبز به نوعی از محتوای سئو می گویند که حتی با گذشت زمان هم کاربردی و اصولی است و برای خوانندگان همیشه تازه است. این نوع محتواها قدیمی نمی شوند و می توان گفت تاریخ انقضا ندارند.

چرا به این نوع محتوا همیشه سبز می گویند؟

لغت همیشه سبز (Evergreen) حتی برای افرادی که کار آن ها غیر از مارکتینگ می باشد هم آشنا است. علت آن  این است که برای ما یادآور درخت های همیشه سبز (مثل کاج یا برخی انواع درخت نراد) است. از این درخت ها معمولا در کریسمس برای تزئین خانه استفاده می کنند. درختان همیشه سبز نماد زندگی ابدی هستند چون برگ هایشان نمی ریزد و در تمام فصل های سال سرزنده هستند. درست مثل درخت های همیشه سبز (Evergreen)، محتوای سبز هم پایدار و ماندگار در نظر گرفته می شود.

احتمالا این سوال برایتان پیش می آید که  یک لحظه صبر کن! همه محتواهای آنلاین ماندگاراند؛ مقالات و پست های بلاگ ها که هیچ وقت ناپدید نمی شوند اما وقتی می گوییم محتوای سبز منظورمان محتوایی است که مدت های طولانی بعد از انتشارش هم مناسب باشد و بازدید آن با گذر زمان حتی بیشتر هم بشود و به نوعی رشد ترافیک جذب شده داشته باشند.

چرا محتوای همیشه سبز اهمیت دارد؟

مقالات خبری را در نظر بگیرید که برای مدت زمانی کوتاه جذاب هستند و بعد از یک هفته کسی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد. اگر بر روی این مقالات تمرکز کنید، برای اینکه مخاطب داشته باشید، مجبورید دائم در حال تولید محتوا باشید که هم وقت زیادی از شما می‌گیرد و هم هزینه بر است.

از طرفی گوگل علاقه زیادی به محتوای همیشه سبز دارد و این مقالات در سئو موفق عمل می‌کنند؛ در نتیجه، ترافیک طبیعی موتورهای جستجو روانه وب‌ سایت شما می‌شود و روزانه افراد جدیدی محتوای شما را می‌بینند. بنابراین محتوای همیشه سبز راهکاری عالی در استراتژی بازاریابی محتوایی به شمار می‌‌رود.

چند دلیل برای تولید محتوای همیشه سبز

  1. جذب بازدید بیشتر: مردم درباره موضوعات همیشه سبز، زیاد جستجو می کنند.
  2. افزایش بازدید در طول زمان: بازدید محتواهای همیشه سبز در طول زمان افزایش خواهد یافت.
  3. جذب بک لینک بیشتر: احتمال این که سایر سایت ها به محتواهای سبز شما لینک بدهند، بسیار بالاست.
  4. اشتراک گذاری: محتواهای همیشه سبز، بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.
  5. بازدهی بلندمدت: یک بار محتوای سبز تولید می کنید و همیشه از بازدهی آن بهره مند می شوید.
  6. امکان تبلیغات دائمی: شما همیشه می توانید محتواهای سبز خود را Promote کنید.
  7. ارزیابی عملکرد هوشمند: با بررسی نتایج تولید محتواهای همیشه سبز، بهتر می توانید مخاطبان و نیازهای آن ها و همچنین وضعیت سایت خود برای پاسخ به نیازهای آن ها را شناسایی کنید.

فرمت های معمول محتوای سبز

در قسمت زیر به برخی از مدل های رایج که ممکن است بخواهید از آن ها در ایجاد محتوای ماندگار استفاده کنید اشاره می کنیم. این فرمت ها عبارتند از:

  1. لیست ها
  2. نکات برتر
  3. آموزش هایی که در جواب سوالات “چگونه..؟” وجود دارن
  4. مقالاتی با سبک دایره المعارف
  5. مقالات انتقادی مربوط به یک محصول
  6. ویدئوها

تولید محتوا در این فرمت ها به طور اتوماتیک مقاله شما را همیشه سبز نمی کند، اما برای نوشتن مقالات همیشه سبز این فرمت ها می توانند موثر باشند. زمانی که می خواهید نحوه انجام کاری را شرح بدهید ویدئو و فیلم می تواند خیلی موثر باشد (برای مثال چگونه کاپ کیک درست کنید). اگر تهیه فیلم برایتان ممکن نیست می تونید از یک سری عکس (تصاویر، نمودار و سایر موارد) استفاده کنید.

پیوست ها
نظرات
برای ثبت نظر وارد شوید /ورود

نسخه جدید نرم افزار اندروید آروند

با نصب اپلیکیشن آروند هدیه ۳ تا ۲۰ هزار تومانی دریافت کنید

  • نصب آسان
  • ابزار قدرتمند