(روش های روانشناختی - رفتاری ) در اختلال اضطراب ، وسواس و ترس

دوره ضمن خدمت (روش های روانشناختی - رفتاری ) در اختلال اضطراب ، وسواس و ترس با کد استاندارد 92700814 توسط موسسه ابر آروند برگزار می گردد، جهت شرکت به سایت ابر آروند مراجعه نمایید

  • فرهنگیان محترم خراسان شمالی
  • 32 ساعت
  • نمره قبولی 12
  • پایان دوره : 1400/06/31
  • کد دوره: 92700814
course image

0 تومان

0 تومان

جزئیات دوره

  • کد استاندارد92700814
  • نوع دوره
  • وضعیت ثبت نامبه زودی
  • تاریخ شروع1400/05/21
  • تاریخ پایان1400/06/31
  • نمره قبولی12

تگ ها

200 ساعت ضمن خدمت
بسته الزامی استخدامی
توضیحات دوره

کد استاندارد 92700814

(روش های روانشناختی - رفتاری ) در اختلال اضطراب ، وسواس و ترس 

اختلال اضطراب

افراد مبتلا به اضطراب دارای عوامل فیزیکی مانند تنگی نفس، بی خوابی، تپش قلب هستند. عوامل مختلفی باعث ایجاد این اختلال می شود از جمله ژنتیک، تجرببات تلخ دوران کودکی( مانند طلاق، از دست دادن والدین) و یا مصرف الکل و مشکلات ارتباطی با دیگران که نقش دارند.

شیوه های درمانی

کاهش برانگیختگی: هنگامی که احساس ترس و برانگیختگی جسم شما را در بر می گیرد  مصرف کافئین را به حداقل برسانید و به انجام تمریناتی بپردازید که احساس آرامش در شما ایجاد می کند.

اصلاح تفکرات: برای شناسایی افکار منفی از درمانگر کمک بگیرید.

حل کننده مشکلات: اغلب نگرانی ها باعث ایجاد اضطراب می شود، درمانگر به فرد کمک می کند تا این مشکلات حل شود.

 وسواس

اختلال وسواس ((OCD از جمله اختلالات اضطرابی اما غیر قابل کنترل می باشد.این رفتار مغز را درگیر و وادار به انجام فعالیتی خاص می کند مانند شستن مکرر دست ها برای ترس از میکروب.برای کاهش این اختلال از قرار گرفتن در محیط هایی که افکار وسواسی در شما پدید می آورند پرهیز کنید.

 افکار وسواسی مجموعه ای از اعمال و رفتاری است که به طور مداوم آن را انجام می دهید.این افکار کاملا غیر قابل کنترل هستند و بعدها عاملی برای تشدید اضطراب به شمار می روند.

درمان وسواس

دو روش شناختی رفتاری و روان پویشی وجود دارد:

شناختی –رفتاری: شناخت محرک و در پی آن رفتارهایی که در شما ترس و استرس را به وجود می آورند.بعد از شناسایی قادر به کنترل آن ها هستید.

روان پویشی:  برای درمان اختلالات سلامت روان از جمله وسواس موثر است.این تکنیک نوعی گفتار درمانی است که در آن افراد درباره مشکلات شان صحبت می کنند.این شیوه در درک تفکر و کیفیت زندگی به انسان کمک می کند.

 از تکنیک های این روش درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         تاثیر تجربیات گذشته بر حال فرد

·         شکل گیری شخصیت افراد بر اساس تجربیات

دوره روش های روانشناختی - رفتاری )در اختلال اضطراب ، وسواس و ترس

ترس 

اختلال ترس به ایجاد وحشت زدگی ناگهانی فرد منجر می شود که دارای علائمی همچون عرق کردن، تپش قلب، تهوع، سرگیجه و تنگی نفس می باشد.از سویی دیگر نگرانی دائمی ناشی از ترس اختلال در عملکرد زندگی و ایجاد علائم رفتار اجتنابی را نیز به همراه دارد.در مواردی اگر ترس و وحشت براثر حمله ای خاص غیر قابل کنترل باشد احساس گر گرفتگی و یخ کردگی بدن، ترس وجود مرگ و از دست دادن و دیوانگی را به همراه دارد که از جمله نشانه های اختلال به پانیک است.این اختلال در زنان شایع تر است. بیماران با مراجعه به متخصصان مغز و اعصاب و طی اقداماتی مانند نوار قلب، اکو مغز روند درمانی خود را طی می کنند.ترکیب روان درمانی و دارو درمانی نیز نتایج موثری را به دنبال دارد.

لطفا قبل از شرکت در دوره موارد زیر را بررسی کنید
    پیام های دوره
    سوالات متداول
    به زودی این بخش فعال می شود
    نظرات
    برای ثبت نظر وارد شوید /ورود

    نسخه جدید نرم افزار اندروید آروند

    با نصب اپلیکیشن آروند هدیه ۳ تا ۲۰ هزار تومانی دریافت کنید

    • نصب آسان
    • ابزار قدرتمند