حرکات اصلاحی

دوره ضمن خدمت حرکات اصلاحی با کد استاندارد 92304204 توسط موسسه ابر اروند برگزار می گردد،جهت شرکت به سایت ابر آروند مراجعه نمایید.

  • فرهنگیان محترم خراسان شمالی
  • 32 ساعت
  • نمره قبولی 12
  • پایان دوره : 1401/01/31
  • کد دوره: 92304204
course image

0 تومان

0 تومان

جزئیات دوره

  • کد استاندارد92304204
  • نوع دوره
  • وضعیت ثبت نامبه زودی
  • تاریخ شروع1401/01/15
  • تاریخ پایان1401/01/31
  • نمره قبولی12

تگ ها

200 ساعت ضمن خدمت
بسته الزامی استخدامی
توضیحات دوره

کد استاندارد 92304204

حرکات اصلاحی

حرکات اصلاحی برای کمک به  به درک درست از آناتومی، کینزیولوژی(حرکت‌شناسی) و بیومکانیک جهت رفع حرکات جبرانی و عدم تعادل برای بهبود کیفیت حرکت در حین تمرین و زندگی روزمره می باشد.در این روش پس از شناخت وجود مسئله، متخصص حرکات اصلاحی برنامه و تمرین برای کشش اصلاحی بدن تجویز می کند ونیز با توجه به عملکرد بدن بیمار مانع از بروز مشکلاتی از جمله درد زانو،پاها و ران می شود. انجام  صحیح حرکات اصلاحی از وجود خطرات و آسسب های احتمالی بعدی جلوگیری می کند و بیمار فعالبیت های ورزشی را که قبلا قادر نبود انجام می دهد.

اهمیت حرکات اصلاحی

بدن انسان به علت انجام فعالیت های مکرر در زندگی روزانه و نوع کار دچار عدم تعادل عضلانی می شود به خصوص اگر زمینه ژنتیک نیز در این عامل دخالت داشته باشد. مشکلات مختلفی از جمله قوز پشت، گردن رو به جلو، نابرابری عرض شانه ، گودی کمر، زانوی ، شکل ضربدری، زانوی ایکس و پرانتزی ،کف پای صاف و … را به همراه داشته که با انجام حرکات اصلاحی می توان از بروز آن در بدن جلوگیری کرد.برنامه های حرکت اصلاحی باید با توجه به سیستم و آناتومی بدنی و زیر نظر متخصص ارائه شود تا وضعیت بدنی را به طو کامل بررسی و بهبود دهد پسبهترراست برای این موضوع به متخصصین مراجعه نمایید.

برخی مزایای حرکات اصلاحی

افزایش بهبود توانایی

آماده سازی عملکرد بهینه بدن

کاهش خطرات و آسیب های احتمالی بدن

بهبود و اطلاح عدم تعادل بدنی

متخصصین حرکات اصلاحی با بهره مندی از روش های جدید ارزیابی و برنامه نویسی ، تجزیه و تحلیل الگو های حرکتی عضلات پیش فعال و کم تحرک را شناسایی می کند.

 

دوره حرکات اصلاحی

 

چه افرادی به حرکات اصلاحی نیازمند می باشند؟

1.       افرادی که به علت های مختلف از جمله کارهای اشتباه و تمرین نادرست در ورزش ، فعالیت های تکراری و اشتباه در محیط کار و زندگی دچار مصدومیت و آسیب شده اند و در نتیجه آن دچار ناهنجاری ها و مشکلات زمینه ای مانند پشت کج هستند.

2.       افرادی که در معرض علائم بدنی مانند گردن درد بهره مند هستند اما برای حل مشکل به طور جدی اقدام نمی کنند.در این گونه موارد متخصص زودتر از سایر موارد به وجود مشکل حاد پی برده و با ارائه راهکار های ساده تر مانند آموزش درست نشستن درمحیط کار و ... به فرد در جهت بدست آوردن سلامت بدنی کمک می کند.در زیر مجموعه این گروه کودکان نیز شامل می شوند آن ها به دلیل ضعف عضلانی مانند مشکلات شکل زانو که در بالا به اشاره شد رنج می برند،بنابراین با مراجعه زودهنگام و تحت نظر متخصصین اصلاحی به کودکان خود در جهت اصلاح مشکل کمک کنید.

3.       افراد این گروه دچار مشکل خاص نیستند بلکه خواستار ورزش اصولی در زندگی خود برای پیشگیری از آسیب حین انجام حرکات ورزشی هستند.پزشک حرکات اصلاحی در این زمینه می تواند به شما بسیار کمک کننده باشد،شما نیز با انجام تست ورزشی و داشتن تمرینات منظم زندگی سالمی را به همراه داشته باشید.

وضعیت بدنی

هنگامی که عضلات  و اسکلت بدنی فرد در وضعیت صحیح قرار بگیرد به طوری که با کمترین فشار آسیب نبیند وضعیت بدنی خوانده می شود.عوامل متععدی از جمله اشتباه در حرکات مربوط به نشستن، ایستادن و راه رفتن،نداشتن فعالیت بدنی مناسب و اضافه وزن در اثر داشتن رژیم غذایی نادرست سیستم ایمنی بدن را دچارمشکلو باعث بروز بیماری های متعدد از جمله ام اس(MS) می شود.

با انجام و رعایت نکات زیر از بروز مشکلات جلوگیری کنیم:

داشتن ورزش هوازی

انجام پیاده روی و داشتن برنامه منظم ورزشی

انجام تمرینات مربوط به شیوه صحیح درست نشستن به خصوص در محل کار

کاهش ساعت استفاده از وسایل الکترونیکی مانند لپتاپ،موبایل و...

 

انجام حرکات اصلاحی در جهت توانمند سازی فرد برای انجام حرکات روزانه می باشد،بنابراین اگر نیازمند این هستید که آسیب های احتمالی را بشناسید حتما به متخصص مراجعه نموده و با شیوه ای بهتر آن را کنترل کنید.

لطفا قبل از شرکت در دوره موارد زیر را بررسی کنید
    پیام های دوره
    سوالات متداول
    به زودی این بخش فعال می شود
    نظرات
    برای ثبت نظر وارد شوید /ورود

    نسخه جدید نرم افزار اندروید آروند

    با نصب اپلیکیشن آروند هدیه ۳ تا ۲۰ هزار تومانی دریافت کنید

    • نصب آسان
    • ابزار قدرتمند