کارآفرینی

دوره ضمن خدمت کارآفرینی با کد استاندارد 93000804 توسط موسسه ابرآروند برگزار می گردد،جهت شرکت به سایت ابرآروند مراجعه نمایید.

  • فرهنگیان محترم خراسان شمالی
  • 24 ساعت
  • نمره قبولی 12
  • پایان دوره : 1400/07/30
  • کد دوره: 93000804
course image

97000 تومان

0 تومان

جزئیات دوره

  • کد استاندارد93000804
  • نوع دوره
  • وضعیت ثبت نامبه زودی
  • تاریخ شروع1400/07/12
  • تاریخ پایان1400/07/30
  • نمره قبولی12

تگ ها

200 ساعت ضمن خدمت
بسته الزامی استخدامی
توضیحات دوره

 

کد استاندارد 93000804 

کارآفرینی

کارآفرینی،( Entrepreneur) واژه ای نسبتاً قدیمی است با ریشه فرانسوی می باشد.مفهوم کارآفرین و کارآفرینی اولین بار توسط اقتصاد دان ها مطرح و شناسایی شد که از حدود سیصد سال پیش نیز قدمت دارد. آدام اسمیت و ریچارد کانتیلون کسانی بودند که واژه کار آفرین را به کار گرفتند.

تاریخچه کارآفرینی

با وجود قدمت سیصد ساله کارآفرینی که بعضی از افراد نامیده می شوند اما به طور رایج حدود یک قرن است که رواج یافته است.در بررسی های دقیق تر باید کارآفرینی را علمی دانست که برخی دردانشگاه ها متخصص آن باشند یا افرادی را در این حوزه یاری و پرورش دهند تا آن ها این راه را انتخاب کنند که این انتخاب،فرد را در این مسیر سوق دهد وبه طور رسمی شناخته شود.

 هدف از کارآفرینی چیست و چه کسانی کارآفرین هستند؟

کارآفرینان افرادی هستند که با هدف ایجاد اشتغال و افزایش درآمد، استاندارد های بهتری را برای رشد در زندگی فراهم می آورند.با وجود مفهوم ساده کارآفرینی اما تعریف دقیق به طوری که مدنظرهمه باشد،نیست.برخی از صفات کارآفرینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خلاقیت

جرئت ریسک پذیری

ایجاد اشتغال

به وجود آوردن ثروت

پیشرو در زمینه آینده نگاری و آینده نگری

مراحل ایجاد کارآفرینی

کارآفرینی به عنوان یک فعالیت اقتصادی که با استفاده از منابع محدود کسب و کار جدید راه اندازی می کند.اساس ولازمه کارآفرین،ارزیابی استمراری روند با بهینه سازی و سیستم های نوین برای پیشبرد کسب و کار ها ست.

کارآفرینی نیز مانند سایر فرآیند ها نیاز به گذراندن مراحل خاصی دارد.گام اول شناسایی فرصت می باشد،در این مرحله فرد کارآفرین ایده و چالش ها را شناسایی کرده وبه دنبال خواسته ها، نیازها و مشکلات است.پس از آن یعنی در گام دوم، با یافتن ایده های نو در کنار استفاده از تجربه های گذشته به شکل گیری ایده می انجامد و به دنبال آن فضای رقابتی برای ارزش محصول ارزشیابی می شود.در گام سوم فرد کارآفرین در ارتباط با افراد حقیقی و حقوقی از جمله سرمایه گذاران،شرکای توانمند و...به جلب نظر آن ها می پردازد.

منابع مورد نیاز کارآفرین از جمله نیروی انسانی و منابع، مالی و اجرایی به عنوان گام چهارم تهیه می شود.گام پنجم مربوط به اجرایی شدن ایده و راه اندازی کسب وکار است و در مرحله آخر با تطبیق و شرایط بازارکاری جامعه و اجرای تغییرات مورد نیاز، به عنوان گام ششم انجام می پذیرد.

 دوره کارآفرینی

کارآفرین باید برای کارکنان خود الهام بخش بوده و نقش رهبر را نیز ایفا کند.آینده نگری با احساس مأموریت ها و در عین حال فردی با انگیزه نیز از ویژگی اصلی کارآفرین محسوب شده و قابل شناخت است.

نتیجه گیری

کارآفرینانی موفق می باشند که دارای ایده، مهارت و ویژگی هایی برای موفقیت باشند تا درنهایت با اطمینان بتوانند محصولی با کیفیت با برند ها و سرمایه گذاری شان در شرکت ها ارزش موجود را ایجاد کنند.

 

 

لطفا قبل از شرکت در دوره موارد زیر را بررسی کنید
    پیام های دوره
    سوالات متداول
    به زودی این بخش فعال می شود
    نظرات
    برای ثبت نظر وارد شوید /ورود

    نسخه جدید نرم افزار اندروید آروند

    با نصب اپلیکیشن آروند هدیه ۳ تا ۲۰ هزار تومانی دریافت کنید

    • نصب آسان
    • ابزار قدرتمند