ابر آروند

آزمون آنلاین چیست؟

یک سامانه آزمون آنلاین به دنبال این است که به طور موثر با استفاده از یک سیستم تمام خودکار عمل ارزیابی را انجام دهند تا نه تنها در زمان ارزیابی صرفه جویی شود بلکه نتایج سریع تری نیز ارائه شود.

ابر آروند
آزمون آنلاین چیست؟

آزمون آنلاین چیست؟

یک سامانه آزمون آنلاین به دنبال این است که به طور موثر با استفاده از یک سیستم تمام خودکار عمل ارزیابی را انجام دهند تا نه تنها در زمان ارزیابی صرفه جویی شود بلکه نتایج سریع تری نیز ارائه شود. سامانه آزمون آنلاین کمک می کند تا انجام امتحانات به صورت خودکار انجام شود.آزمون آنلاین یا آزمون الکترونیکی یک امتحان است که به صورت اینترنتی برای سنجش دانش شرکت کننده ها در یک موضوع برگزار می شود. پیش از این افراد برای شرکت در یک آزمون مجبور بودند به طور هم زمان در یک کلاس جمع شوند. با سامانه آزمون آنلاین، دانش آموزان می توانند امتحان را به صورت آنلاین، در زمانی که خود می خواهند و با دستگاه خود، صرف نظر از جایی که آنها زندگی می کنند، انجام دهند. کافیست به اینترنت و یک مرورگر دسترسی داشته باشند.

سامانه آزمون آنلاین چگونه کار می کند؟

سیستم مدیریت آموزشی ال ام اس(LMS)، نرم افزار برگزاری وبینار و نرم افزار برگزار آزمون آنلاین چندنمونه از عناصر مهم در تعریف مفهومی آموزش الکترونیکی می باشند. معلم یا سازنده دوره آموزش الکترونیکی، یک حساب کاربری در سازنده آزمون درست می کند. در چنین سیستم امتحانی می توانید سوالات را ایجاد کنید و آن ها را به امتحان اضافه کنید. می توانید بین سوالات چند گزینه ای یا سوالات تشریحی انتخاب کنید. آزمون آنلاین با یک لینک به دانش آموزان ارائه می شود، آن ها ثبت نام می کنند و می توانند امتحان را بگیرند. آن ها می توانند نتایج امتحان خود را بلافاصه پس از آن ببینند.

مراحل زیر، روندی را که برای کار با یک سامانه آزمون آنلاین باید طی کنید را نشان می دهد.

1.     یک نرم افزار آزمون انلاین پیدا کنید:

گام اول برای شما پیدا کردن یک نرم افزار آزمون آنلاین است. برای این کار می توانید در اینترنت جست و جو کنید و انواع مختلف نرم افزارهای آزمون آنلاین را ببینید. شما می توانید با نرم افزار ما شروع به ایجاد ازمون انلاین کنید.

2.آزمون را تنظیم کنید

3.آزمون را به اشتراک بگذارید

4.پیشرفت را ردگیری و ارزیابی کنید

بعد از انجام آزمون توسط شرکت کننده ها، برگزار کننده قادر به دیدن پیشرفت شرکت کننده ها می باشد. شما قادر به مشاهده آمار هر کاربر هستید و با یک دید کلی نیز می توانید عملکرد کلی گروه را مشاهده کنید.

مزایای آزمون آنلاین

1.     صرفه جویی در مصرف کاغذ

2.     صرفه جویی در زمان

3.     کاهش هزینه ها

اهداف سامانه آزمون آنلاین

1.     کاربرپسند بودن

2.     طراحی ریسپانسیو

3.     ارائه انواع سوالات متعدد

4.     انتشار امتحان خودکار

5.     بررسی خودکار پاسخ های آزمون

6.     گزارش آنالیز عملکرد

ویژگی های معمول یک سیستم آزمون آنلاین چیست؟

بدیهی است که یک سامانه آزمون آنلاین باید بتواند ازمون انلاین ایجاد کند و سوال بسازد. ترجیحا بتوانید یک بانک سوال داشته باشید. و شما قادر باشید که زمانی را که شرکت کننده اجازه مشاهده یا انجام آزمون را دارد تنظیم کنید. این ویژگی ها تنها اصول اولیه هستند. ویژگی هایی که یک سامانه آزمون آنلاین می تواند داشته باشد تیتروار در ادامه آورده شده است.

  1. ساخت آزمون ها
  2. آسان برای استفاده
  3. داشتن انواع مختلف سوالات
  4. داشتن بانک سوالات
  1. استفاده از برچسب سوالات :

      سوالات را برای آنالیز بانک سوال خود برچسب زنی کنید. برچسب ها را ایجاد کنید، برچسب   های مناسب برای هر سوال اختصاص دهید. از این برای تجزیه و تحلیل پیشرفته بانک سوالات خود استفاده کنید.

  1. تنظیم قوانین :

     قوانین امتحان خود را تنظیم کنید. قوانین مربوط به پاس شده در دوره یا افتادن در آن. اینکه شرکت کننده ها می توانند پاسخ های خود را قبل از ثبت نهایی مرور کنند یا نه. آیا بعد از هر سوال بازخورد دریافت کنند یا نه. یا اینکه برای آزمون تایمر قرار دهید یا نه. امکانات زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید.  

نظرات
برای ثبت نظر وارد شوید /ورود

نسخه جدید نرم افزار اندروید آروند

با نصب اپلیکیشن آروند هدیه ۳ تا ۲۰ هزار تومانی دریافت کنید

  • نصب آسان
  • ابزار قدرتمند