پرورش خلاقیت در دانش آموزان

دوره ضمن خدمت پرورش خلاقیت در دانش آموزان با کد استاندارد 91400521 توسط موسسه ابر آروند برگزار می گردد، جهت شرکت به سایت ابر آروند مراجعه نمایید

  • فرهنگیان محترم کل بشور
  • 16 ساعت
  • نمره قبولی 12
  • پایان دوره : 1401/05/31
  • کد دوره: 91400521
course image

14400 تومان

24000 تومان

جزئیات دوره

  • کد استاندارد91400521
  • نوع دوره
  • وضعیت ثبت نامخاتمه دوره
  • تاریخ شروع1401/05/20
  • تاریخ پایان1401/05/31
  • نمره قبولی12

تگ ها

200 ساعت ضمن خدمت
بسته الزامی استخدامی
توضیحات دوره

کد استاندارد 91400521

پرورش خلاقیت در دانش آموزان

زندگی انسان برای ایجاد نشاط نیازمند تفکر وخلاقیت است.از این رو سازمان آموزش و پرورش وظیفه فراهم کردن زمینه برای شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان است و از سوی دیگر عهده دار بر عهده گرفتن این توانایی ها می باشد.

در تعاریف دیگر طبق نظر کارشناسان، خلاقیت به مجموعه مهارت و نگرش هایی گفته می شود که هر فرد توانایی تحقق آن را دارد. دانش آموزان خلاق  مهارت هایی از جمله تقویت حس خود باوری، توانایی یادگیری مسائل جدید، مهارت تصمیم گیری و ابتکار عمل، مهارت حل مسئله و...را در خود تقویت می کنند.

 

از مواردی که مانع خلاقیت دانش آموزان می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-      روش تدریس بر مبنای معلم محوری

یکی از مهم ترین دلایل مانع خلاقیت دانش آموزان در محیط مدرسه آموزش معلم محوری است.دانش آموز احساس می کنذ نمره بالاتربن ملاک ارزیابی آموزشی به شمار می رود در نتیجه با هدف کسب نمره بیشتر تلاش برای خلاقیت آن فایدده ای نخواهد  داشت.

2-      عدم فراهم کردن امکانات مورد نیاز در خلاقیت دانش آموز

اگرچه تعداد کثیری از فعالیت ها نیاز به امکانات خاصی ندارد و با وجود روش تدریس بهینه و امکانات آموزشی قابل اجرا می باشد اما نبود آن باعث عدم رسیدن به خلاقیت و نوآوری است که در نتیجه آن باعث نبود انگیزه می شود.

3-محتوا و هدف کتاب های درسی

در نظام آموزشی مهم ترین منبع موجود محتوا کتاب درسی است ولی عدم توجه به پرورش خلاقیت توانایی مورد نیاز برای حرکت به سوی اهداف خود را از دست داده و موجب اثر مخرب بر انگیزه دانش آموز می شود.

ممعلم باید افراد خلاق را شناخته و آن ها را برای  دستیابی به خلاقیت یاری رساند.باید فرصت هایی به دانش آموز ارائه شود تا با استفاده از آن و حقایقی که از قبل آموخته به کسب تجربه بپردازد.معلم با ایجاد پرسش به ایجاد درک عمیق تر موضوع کمک می کند.خلاقیت موجب تقویت فعالیت های نظیر تقویت اعتماد به نفس و تعامل اجتماعی،تقویت هوش هیجانی، تقویت مهارت حل مسئله و...می شود.

 از جمله راه های پرورش خلاقیت در دانش آموزان کدام اند؟

داشتن خلاقیت نیازمند محیطی امن برای فرد می باشد، در این مطلب بخشی از آن را با هم می خوانیم.

بازی های فکری

استفاده از بازی های فکری از جمله موارد پرورش خلاقیت در کودک می شود، بدین صورت که ذهن فرد را وسعت می بخشد تا با کلمات زیادی در حال تمرین به تقویت مهارت خویش بپردازد.

شرکت در کلاس های خلاقیت و هوش

از کلماتی مانند خلق کردن، طراحی، ابداع و... در تمرین کودک استفاده کنید چراکه با این دستورالعمل ها موجب پرورش ذهن و خلاقیت او می شوید در نتیجه عملکرد مغز او افزایش پیدا می کند.

حمایت از انگیزه های دانش آموز

به دانش آموزان آمزش دهیم تا از هوش هیجانی خود برای پرورش خلاقیت و کنترل احساسات خویش استفاده کنند و نیز آن ها را به تشویق و ترویج اکتشافات جدید راهنمایی کنیم تا او بتواند فضای رقابتی را کاهش داده و برای جلوگیری از مقایسه خود با سایر دیگران به تقویت و خودسازی خود در عین استفاده از تکنیک های جدید به شیوه پاسخ و حل مسائل جدید بپردازد.

نتیجه

طبق نظرسنجی هزاران شرکت های بزرگ و برترف خلاقیت، به عنوان مهم ترین مهارت تجاری در دنیای امروز شناخته می شود بنابراین به پرورش خلاقیت فرزندان خود کمک کرده و مهارت آن ها را در این زمینه افزایش دهیم. 

لطفا قبل از شرکت در دوره موارد زیر را بررسی کنید
  • همه رشته های شغلی
پرورش خلاقيت در دانش آموزان

53 دقیقه


ویدیو یک

0 دقیقه


ویدیو دو

0 دقیقه


میان ترم

پایان ترم

پیام های دوره
سوالات متداول
به زودی این بخش فعال می شود
نظرات
برای ثبت نظر وارد شوید /ورود

نسخه جدید نرم افزار اندروید آروند

با نصب اپلیکیشن آروند هدیه ۳ تا ۲۰ هزار تومانی دریافت کنید

  • نصب آسان
  • ابزار قدرتمند