سیستم های چند رسانه ای

دوره ضمن خدمت سیستم های چند رسانه ای با کد استاندارد 91400806 توسط موسسه ابر آروند برگزار می گردد،جهت شرکت به سایت ابر آروند مراجعه نمایید.

  • فرهنگیان محترم خراسان شمالی
  • 20 ساعت
  • نمره قبولی 12
  • پایان دوره : 1400/06/31
  • کد دوره: 91400806
course image

14000 تومان

0 تومان

جزئیات دوره

  • کد استاندارد91400806
  • نوع دوره
  • وضعیت ثبت نامبه زودی
  • تاریخ شروع1400/06/09
  • تاریخ پایان1400/06/31
  • نمره قبولی12

تگ ها

200 ساعت ضمن خدمت
بسته الزامی استخدامی
توضیحات دوره

کد استاندارد 91400806

سیستم های چند رسانه ای

 سیستم چند رسانه ای یا مولتی مدیا امکان انتقال اطلاعاتی از جمله تصویر، متن، صدا و ... را دارد.علاوه بر آن ها از گرافیک و انیمیشن نیزاستفاده می شود.از سیستم های چند رسانه ای در حوزه های مختلفی علاوه بر مهندسی در تجارت، هنر، سرگرمی، آموزش و ...استفاده می شود.مفهوم چند رسانه ای را نباید با رسانه اشتباه گرفت زیرا، رسانه می تواند نوعی متن نمایش داده شده در قالب رایانه های ابتدایی یا اشکال سنتی چاپ شده دست ساز یا تهیه شده از مواد مختلف باشد.

لازم به ذکر است سیستم های چند رسانه ای به عنوان یک رشته مجزا در طول مقطع کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات تدریس می شود که ازاهداف آن تربیت نیروی انسانی با قابلیت شناسایی و مدیریت ایجاد سیستم های چند رسانه ای است.دانش آموختگان این رشته در نهایت می توانند با عنوان کارشناس ارشد در تهیه، بهبود و بسترسازی راه حل هایی کاربردی را ارائه دهند.

انواع سیستم های چند رسانه ای

با دستگاه های پردازش اطلاعات مانند دستگاه های کامپیوتری و الکترونیکی می توان قادر به ضبط، نمایش، پخش و...در این حوزه داشت. کامپیوتر هایی که در دهه 1990پا به عرصه بازار گذاشت، کامپیوتر های چند رسانه ای نامیده شد، زیرا این دستگاه ها با در برداشتن یک پردازنده امکان انتقال اطلاعات و داده هایی همچون صوت، تصویر، ویدئو و...بود.

سیستم چند رسانه ای تطبیقی : اصول این سیستم ها تبادلی است و در حوزه آموزش، تجارت و الکترونیک استفاده می شود.

سیستم های انفعالی و غیر انفعالی: سیستم های انفعالی اثر متقابل سیستم و کاربر را نشان می دهد در حالی که سیستم های غیر انفعالی حالت عکس را نشان می دهد یعنی سیستم و کاربر اثر تعاملی ندارند، مانند رسانه انیمیشن.

به علت دسترسی به تکنولوژی، توسعه و انتشار چند رسانه ای و ایجاد تاثیر بالا برای کاربران، امروزه از آن استفاده زیادی می شود.در طراحی سیستم های چند رسانه ای باید به مواردی از جمله محتوا مناسب،اهداف مشخص، توجه به سطح مشکلات دانش آموزان و تقویت عملکرد درسی آن ها توجه کرد.

 واژه رسانه در ابتدا توسط یک خواننده وهنرمند با نام  Bob Goldestein با هدف تبلیغ در افتتاحیه نمایش خود در شهر انگلستان مورد استفاده قرار گرفت. در طول مدت چهل سال رسانه معانی مختلفی پیدا گرفت به طوری که در اواخر سال 1970 به عنوان نمایش اسلاید توسط پروژکتور استفاده شد.

اهداف سیستم های چند رسانه ای

 نگرش انواع محیط های چند رسانه ای

شبکه و سیستم های انتقال موجود برای سیستم های چندرسانه

مدیریت داده ها و فشرده کردن اطلاعات

کاربرد سیستم های چند رسانه ای کدام اند؟

مهندسی،سرگرمی و هنر، پزشکی، ریاضیات، تحقیقات علمی و...که در ادامه این مقاله ابر آروند آن ها را با هم می خوانیم.

مهندسی: برای شبیه سازی های رایانه ای برای محتواهایی با جنبه سرگرمی،آموزشی و... استفاده می شود.

سرگرمی و هنر:برای تولید فیلم و انیمیشن های سه بعدی، بازی های چند رسانه ای به شدت کاربردی است. برنامه های تولیدی به صورت آنلاین هستند و برخی نیز کاربران را بر خلاف اینک مانند سیستم های گیرنده به کار گیرد آن ها را در مشارکت فعال قرار می دهد.در حوزه هنر نیز هنر های سنتی در قالب گالری هنر و با هدف بقای محتوای چند رسانه ای به نمایش گذاشته می شوند.

پزشکی:مشاهده مجازی عمل های جراحی با نحوه تاثیر پذیری از بدن انسان که ویروس ها و باکتری ها را شناسایی می کند.

ریاضیات: در حوزه تحقیقات علمی که می تواند مدلی را از ماده خاص طراحی تا از آن مدل جدید بسازد.

لطفا قبل از شرکت در دوره موارد زیر را بررسی کنید
    پیام های دوره
    سوالات متداول
    به زودی این بخش فعال می شود
    نظرات
    برای ثبت نظر وارد شوید /ورود

    نسخه جدید نرم افزار اندروید آروند

    با نصب اپلیکیشن آروند هدیه ۳ تا ۲۰ هزار تومانی دریافت کنید

    • نصب آسان
    • ابزار قدرتمند